Boekreview: Het meisje in de trein – Paula Hawkins

lezen, Lifestyle 0 comments

Het is ondertussen een tijdje geleden dat ik nog eens een boekreview op deze blog heb geplaatst onder ‘boek van de maand’. Mijn E-reader heeft niet stil gestaan, want wie mijn Goodreads account volgt, weet dat ik intussen al meerdere boeken heb gelezen.

Het meisje in de trein

Het meisje in de trein, geschreven door Paula Hawkins, heeft me van in het begin tot het einde geboeid. Zoals de titel het zegt, gaat het over een meisje/dame die elke dag dezelfde trein neemt. Terwijl ze naar buiten tuurt, gaat haar fantasie aan het werk en geeft ze de mensen een ‘eigen’ leven. Tot er op een dag iets vreemd gebeurde, waardoor ze plots verwikkeld raakt in nare situaties. Ik wil niet teveel verklappen, want anders is de spanning er voor jullie af. Het verhaal is behoorlijk voorspelbaar, maar dat maakte het voor mij niet minder mooi. Ik las het boek in een redelijk snel tempo uit. Kortom een leuk spannend boek voor een fijne afwisseling. Een aanrader!

Flaptekst

Rachel neemt elke ochtend dezelfde trein. Elke dag hobbelt ze over het spoor, langs een rij charmante huizen in een buitenwijk van Londen, en stopt daar altijd voor hetzelfde rode sein. Zo kijkt ze elke ochtend naar een stel dat op hun terras ontbijt. Ze heeft inmiddels het gevoel dat ze hen persoonlijk kent en noemt hen ‘Jess en Jason’. Hun leven – in Rachels ogen – is perfect. Een beetje zoals haar eigen leven dat ooit was.

Op een dag ziet ze iets vreemds in hun tuin. De trein rijdt gewoon weer door, maar voor Rachel verandert alles. Niet in staat om het voor zichzelf te houden, stapt ze naar de politie met haar verhaal, wanneer blijkt dat ‘Jess’ vermist wordt. Hiermee raakt ze niet alleen verwikkeld in de gebeurtenissen die volgen, maar ook in de levens van iedereen die erbij betrokken is. Maar wie is er te vertrouwen? Heeft ze meer kwaad dan goed gedaan door zich met deze zaak te bemoeien?

Foto & flaptekst: Goodreads