Boekreview: De Reiziger – Diana Gabaldon

lezen, Lifestyle 3 comments

Ik heb me voorgenomen om in 2016 elke maand minstens 1 boek te lezen. Ik heb een hele tijd bijna niets meer gelezen nochtans lees ik heel graag. Een goed verhaal kan me lekker laten wegdromen naar een andere wereld. Eigenlijk was ik ook wat vergeten hoeveel rust het me brengt om even te bladeren in mijn boek. Ook al lukt het soms maar om 5min. te lezen.

Ik starte met mijn allereerste e-boek nl. De reiziger van Diana Gabaldon. Prachtig, formidabel, magnifiek,… Ik ben helemaal fan! Dit boek heeft echt alles wat ik van een boek verlang. Het stond al langer op mijn verlanglijstje sinds het bekijken van de tv serie ‘outlander’. Het bevat een mooie mix van fantasie, liefde en geschiedenis.

9200000011441410

Flaptekst:

De reiziger is een verhaal vol passie en avontuur, angst en verraad… en een liefde die alle barrières van plaats en tijd overstijgt. Claire Randall viert in 1945 de hereniging met haar man Frank met een tweede huwelijksreis naar de Schotse Hooglanden. Tijdens een wandeling stuit Claire op een stenencirkel… en ze wordt wakker in het onbekende en gevaarlijke Schotland van 1743. Al snel komt Claire erachter dat niet alleen haar leven op het spel staat, maar ook haar hart. De onweerstaanbare jonge Schot James Fraser laat haar kennismaken met een zo vurige passie en een zo allesomvattende liefde, dat Claire verscheurd wordt tussen trouw en verlangen, en tussen twee volkomen verschillende mannen en twee onverenigbare levens.

Het boek en de serie zijn heel gelijkaardig. Een zeldzaamheid vind ik dat.
De reiziger is het eerste deel van 8 boeken. Ik kijk er al naar uit om de vervolgverhalen te lezen. Een van mijn favoriete personages is Jenny. Een sterke vrouw die zwanger is en bevalt van haar tweede kindje. Tijdens het verhaal moet ze haar baby noodgedwongen even alleen laten. Onderweg krijgt ze last van stuwing in haar borsten omdat ze al lange tijd haar baby niet meer kon voeden. Prachtig dat hier aandacht aan wordt besteed. Ai… plots voelde ik zelf even de pijn van de stuwingen terug in mijn borsten. Het is vreemd dat ik soms terug verlang om dit gevoel nog eens te ervaren. Mijn borstvoedingsverhaal schrijf ik later nog eens neer.

Laura-Donnelly-Boobs-6
Foto uit de ‘Outlander’ serie