Winactie & review: Outdoor – Til je outdoorskills naar een basisniveau

Ga jij deze zomervakantie kamperen met het gezin? Neem dan even het boek ‘Outdoor‘ bij de hand voor een avontuurlijke vakantie. Overleven in de wildernis wordt een makkie met dit boek voor dappere tieners en volwassenen. Lees snel verder wat wij van dit boek vinden en maak kans om zelf een exemplaar te winnen.

Outdoor – Til je outdoorskills naar een basisniveau

Onze papa heeft het boekje ‘Outdoor’ gelezen, want overleven en kamperen in de wildernis is één van zijn favoriete hobby’s. Voor we kinderen hadden, gingen we samen een aantal weken wildkamperen in Zweden en trok hij elk jaar de bergen in op kamp om jongeren de pracht van de natuur te laten zien. Nu we een gezinnetje hebben, proberen we nog steeds om elk jaar op vakantie te gaan met de tent.

outdoor

Ben je het nog niet gewoon om te kamperen of wil je jouw kind kennis laten maken met het outdoor leven? Dan is dit boek het ideale boek om mee te nemen op (kampeer)vakantie! In dit boek vind je alle outdoortips voor een tocht in de wildernis. Met prachtige illustraties van Maartje Kuiper, duidelijke stap-voor-stap-tekeningen en dé ultieme survivaltips voor verwende stadscowboys. Overleven in het bos. Wie kan dat nog? Hoe maak je een schuilplaats om de nacht door te brengen? Hoe maak je vuur? Hoe maak je water drinkbaar met een tampon?

De tips in het boek zijn een leuke kennismaking met het overleven in het wild. Elk onderwerp wordt kort besproken waardoor je over alles wel wat bij leert.

“Een bos is een Albert Heijn en een Gamma ineen. Een berk is beter om een vuurtje aan te krijgen en een eik weer beter om het brandend te houden. Jonge blaadjes van de bosbes zijn heerlijk om zo rauw te eten en de uitlopers van een spar zitten bomvol vitamine C. Het geeft een enorme boost aan je zelfvertrouwen als je merkt dat je je -net als je voorvaderen- kunt redden in de natuur.” – Auteur Gerard Janssen

Het boek heeft een handig formaat waardoor je het gemakkelijk kan meenemen in je rugzak. In het begin van het boek vind je de ‘wildkampeerregels in Europa’ waar je alle landen en de regels terug vindt. In België is het helaas verboden om wild te kamperen. Wel kan je naar een bivakzone gaan, waar je legaal kan verblijven in het wild. Papa en Tilde hebben enkele dagen geleden de bivakzone in Kleit getest. Daar lees je in de loop van volgende week meer over.

outdoor

outdoor

Winactie